Betrokken
Hoge klanttevredenheid
Praktisch
Advies op maat
Vakkundig
Breed trainingsaanbod

7 Food Defense maatregelen om jouw bedrijf beter te beschermen tegen risico’s

Weet je hoe je jouw bedrijf beter kunt beschermen tegen kwaadwillige acties in de voedingsmiddelenindustrie? We zetten 7 verschillende maatregelen uiteen.

1. Herkenbaar extern personeel

Zorg dat extern personeel, zoals een monteur of aannemer, makkelijk te herkennen is. Denk hierbij aan een helm die een andere kleur heeft dan het eigen personeel, of een pasje.

2. Registreer bezoekers

Registreer bezoekers bij binnenkomst. Geef ze daarnaast een bezoekerspas of opvallende kleding zodat mensen herkennen dat het bezoekers zijn en zorg ervoor dat deze personen altijd worden begeleid door iemand van het bedrijf.

3. Kwetsbare ruimtes

Zorg dat kwetsbare ruimtes goed zijn afgeschermd en niet zomaar te betreden zijn. Kwetsbare ruimtes zijn bijvoorbeeld ruimtes waar producten makkelijk besmet kunnen worden, zoals het magazijn met grondstoffen en gereed product, en/of ruimtes waar gevaarlijke stoffen worden opgeslagen.

4. Productcontrole

Controleer inkomende producten en producten die worden uitgeleverd op afwijkende verpakkingen of etiketten.

5. Beveiliging

Beveilig de omgeving van het bedrijf door hekken te plaatsen en door het terrein te bewaken met camera’s of beveiligers.

6. IT

Beveilig computers, zakelijke mobiele telefoons en het netwerk. Zorg voor sterkte wachtwoorden en update systemen regelmatig.

7. Training Food Defense

Laat medewerkers een training ‘food defense’ volgen, zodat ze weten waar ze op moeten letten om kwaadwillige acties te voorkomen.

Wil je jouw personeel trainen in Food Defense?

Dat kan bij ons! Wij bieden verschillende mogelijkheden zoals een online cursus ‘food defense’ of ‘food defense en voedselfraude’. Meer weten? Neem contact met ons op via info@precongroup.com of +31 (0)30 – 65 66 010

Terug naar overzicht

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief, onze maandelijkse blik op food en non-food kwaliteitsmanagement.