Betrokken
Hoge klanttevredenheid
Praktisch
Advies op maat
Vakkundig
Breed trainingsaanbod

Algemeen

De wet stelt dat klachten geregistreerd en onderzocht moeten worden. Wanneer er sprake blijkt te zijn van een onveilig product dan moet er een risicoanalyse worden uitgevoerd. Met behulp van deze risicoanalyse wordt bepaald welk corrigerende maatregelen er nodig zijn en hoe de communicatie richting de consument én naar markttoezichthouders moet verlopen.

Voor wie?

De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij het afhandelen van klachten, van consumentenservice tot kwaliteitsmedewerkers.

Tijdens de training leer je aan de hand van de wettelijke verplichtingen en procedures wat de stappen zijn die je moet doorlopen bij het afhandelen van klachten.

Doel van de training

Na het volgen van de training afhandeling van veiligheidsklachten voor non-food consumentenproducten:

  • Ken je de wettelijke verplichtingen ten aanzien van klachten en ben je op de hoogte van de taken van markttoezichthouders in dit proces.
  • Weet je hoe klachten geregistreerd en onderzocht moeten worden.
  • Ben je in staat om de risicoanalyse uit te voeren en op basis hiervan, welke corrigerende maatregelen genomen moeten worden en hoe dit moeten worden gecommuniceerd richting en consumenten en markttoezichthouders.

Iedere cursist ontvangt na afloop van de training een certificaat van deelname.

Wij geven trainingen klassikaal online, op ons kantoor in Bunnik of op locatie. Nieuwsgierig geworden? Of ben je op zoek naar een training op maat, afgestemd op jouw persoonlijke situatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Onderwerpen

  • Richtlijn Algemene Productveiligheid
  • Klachtregistratie en klachtonderzoek
  • Risicoanalyse
  • Markttoezichthouders en notificaties
  • Corrigerende maatregelen

Inschrijven

Opleidingsniveau MBO/HBO
Tijdsduur Halve dag
Certificaat Ja
Prijs € 299 excl. btw
Talen
Locatie en data Op aanvraag

Cursisten beoordelen deze
training met een 7,2

"Goed om deze zaken helder te hebben op het moment dat we aan de slag gaan met non-food klachten. "
"Inhoudelijk overzichtelijk, duidelijk en beknopt. "
"Voor klantenexperts is de training op deze manier veel minder van toepassing. Meer specifiek richten op de fase waarin zij contact hebben met klant en daarna doorzetten naar specifieke afdeling. "
"Interessante training, welke een halve dag in beslag neemt. Uiteindelijk kun je deze stof makkelijk toepassen in het werkveld als het gaat om non-food producten. "
"Het is redelijk taaie stof voor de meesten en dan helpt het als het met energie wordt gebracht en die energie heb ik totaal niet geproefd. "
"Een groot gedeelte van de training ging over de beslissingen die genomen worden door afdeling kwaliteit, ik van klantenservice kom dit niet tegen in mijn dagelijkse werk. Daarom sloot het minder aan. Voor klantenservice zou het denk ik waardevoller zijn om door te nemen welke informatie relevant is om bij de consument op te vragen. "
"Ik zou de training aanbevelen, omdat het inzicht geeft in de wettelijke achtergrond met betrekking tot veiligheidsklachten. Inzicht geeft in de beoordeling van wel/ geen veiligheidsklacht en hoe je deze categoriseren in het risico op herhaling en/ of het direct tot actie overgaan. Inzicht geeft in de betrokken partijen en wie welke verantwoordelijkheden hebben. Inzicht geeft in de acties die uitgevoerd moeten worden binnen IG om de klachten m.b.t. veiligheid beter op te pakken, als het registreren van de klachten. "

Hulp nodig bij veilige & eerlijke producten?

Onze professionals helpen je graag!

Direct contact