Advies nodig?
Neem vrijblijvend contact op
Algemeen
De wet stelt dat klachten geregistreerd en onderzocht moeten worden. Wanneer er sprake blijkt te zijn van een onveilig product dan moet er een risicoanalyse worden uitgevoerd. Met behulp van deze risicoanalyse wordt bepaald welk corrigerende maatregelen er nodig zijn en hoe de communicatie richting de consument én naar markttoezichthouders moet verlopen.
Voor wie?
De training is geschikt voor iedereen die betrokken is bij het afhandelen van klachten, van consumentenservice tot kwaliteitsmedewerkers.
Tijdens de training leer je aan de hand van de wettelijke verplichtingen en procedures wat de stappen zijn die je moet doorlopen bij het afhandelen van klachten.
Doel van de training
Na het volgen van de training afhandeling van veiligheidsklachten voor non-food consumentenproducten:
- Ken je de wettelijke verplichtingen ten aanzien van klachten en ben je op de hoogte van de taken van markttoezichthouders in dit proces.
- Weet je hoe klachten geregistreerd en onderzocht moeten worden.
- Ben je in staat om de risicoanalyse uit te voeren en op basis hiervan, welke corrigerende maatregelen genomen moeten worden en hoe dit moeten worden gecommuniceerd richting en consumenten en markttoezichthouders.
Iedere cursist ontvangt na afloop van de training een certificaat van deelname.
Wij geven trainingen klassikaal online, op ons kantoor in Bunnik of op locatie. Nieuwsgierig geworden? Of ben je op zoek naar een training op maat, afgestemd op jouw persoonlijke situatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Onderwerpen
- Richtlijn Algemene Productveiligheid
- Klachtregistratie en klachtonderzoek
- Risicoanalyse
- Markttoezichthouders en notificaties
- Corrigerende maatregelen
Inschrijven
Opleidingsniveau | MBO/HBO |
Tijdsduur | Halve dag |
Certificaat | Ja |
Prijs | € 299 excl. btw |
Talen | |
Locatie en data | Op aanvraag |
Hulp nodig bij veilige & eerlijke producten?
Onze professionals helpen je graag!